martes, 19 de noviembre de 2013

ENGLISH (Inglés)

We have seen the first four sounds of the Group 1 (S-A-T-P-I-N) of Jolly phonics, our new method to teach english.

Each sound has a story, a jingle and a gesture, so the kids can remember all the sounds-graphemes easily.

The first step is present to the kids each sound with the story, the jingle and the gesture. We use also drama, so the kids will never forget these sounds and their graphemes. The following pictures show this first step:

Hemos visto los primero 4 sonidos del primer grupo de Jolly phonics, nuestro nuevo método para enseñar inglès.
Cada sonido tiene una historia, una rima y un gesto, por lo que los niños pueden recordad el sonido-letra con facilidad.
el primer paso es presentar a los niños cada sonido con su historia, canción y gesto/movimiento. También hacemos real el gesto de cada sonido representándolo con los objetos correspondientes, de manera que nunca lo olvidarán.
Las siguientes imágenes muestran este primer paso:
After listen to the story, they trace the sound-letter with the finger.
Tras escuchar la historia, repasan con el dedo el sonido-letra.
 Then, we use drama to represent the gesture-movement they will use to remember each sound.
Después aprendemos el movimiento que le corresponde y lo representamos para que no se nos olvide.

We also make puppets for each sound, coloring the principal character and writing the sound in uppercase and lowercase letters in the back and in the stick. 
Depending on the level, we also work each sound with a worksheet: tracing, colouring, with stickers, with playdough, writing in whitboards,...

También realizamos marionetas para cada sonido con el personaje principal y escribimos por detrás el sonido en mayúsculas y en minísculas. 
realizamos también unas fichas de cada sonido, donde, dependiendo del nivel, coloreamos, escribimos, repasamos, ponemos plastilina, escribimos también sobre pizarras blancas,...
To work the sound-grapheme recognition we play different games, such as "Snap the ... sound", "Look for the ...sound all around the class"








Para trabajar el reconocimiento de cada grafía realizamos diferentes actividades, como por ejemplo: "Golpea sobre el sonido ...", "Busca el sonido ... por toda la clase"